2025 m. gegužės 6 d. vykusi mokytojų gerosios patirties konferencija „Panevėžys – mokykloms, mokyklos – Panevėžiui“ buvo puiki proga bendrojo ugdymo ir ikimokyklinių įstaigų mokytojams su kolegomis pasidalyti gerąja ugdymo patirtimi.
Dalijimasis patirtimi skatina mokytojų bendradarbiavimą, leidžia jiems mokytis vieniems iš kitų, dalintis sėkmės istorijomis, metodais ir strategijomis, kurie pasiteisino jų praktikoje. Taip pat skatina drąsą eksperimentuoti, taikyti naujas metodikas, inovacijas, o visa tai stiprina jų profesines kompetencijas. Dalindamiesi savo patirtimi, mokytojai stiprina tarpusavio ryšius, didina pasitikėjimą ir skatina atvirumą.
Konferencija prasidėjo neįprastai: po svečių sveikinimų mokytojams buvo parodytas Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos teatro studijos, vadovaujamos teatro mokytojo eksperto Algio Želvio, spektaklis pagal F. Kafkos novelę „Metamorfozė“. Kūrinys neprarandęs aktualumo ir šiandien, keliantis svarbius klausimus: ką reiškia būti žmogumi abejingoje, o kartais ir atvirai priešiškoje aplinkoje, kaip išsaugoti orumą, žmogiškumą, kai tikrovė, atrodo, praradusi logiką. Tikriausiai ne vienas, žiūrėdamas spektaklį, mąstė apie tai, kad pataikyta tiesiai į dešimtuką: kūrinys kalba ir apie kultūros kaitą, ir apie žmogaus skausmingą vienišumą, ir apie technologijas, sparčiai besiveržiančias į mūsų pasaulį…
Šilta ir jauki, draugiška atmosfera, klausant kolegų pranešimų, buvo juntama ir visose keturiose konferencijos sekcijose: „Drąsa veikti“ (lyderystė), „Nuo idėjos iki inovacijos“ (STEAM ugdymas), „Kultūros tiltai“ (kultūrinis ugdymas), „Kiekvienas svarbus“ (įtraukusis ugdymas), atliepiančiose TŪM programą.
Į sekciją „Drąsa veikti“ rinkosi mokyklų vadovai, pavaduotojai ugdymui, kuriems kolegos skaitė pranešimus apie vadovo lyderystę, kuri skatina inovacijas, padeda augti ir auginti, apie mokyklų ir muziejaus bendradarbiavimo strategijas, apie tai, kaip tinklaveikoje dalyvaujančių mokyklų patirtys padeda įgyvendinti pokyčius.
Sekcijoje „Kultūros tiltai“ dalyvavę mokytojai sužinojo, kaip ugdomas pradinukų ir gimnazistų pilietiškumas, skatinama tapatybė su gimtuoju miestu, šalimi. Pranešėjai dalinosi patirtimi, kaip integruojami dalykai, skatinamas kūrybiškumas. Laikas sekcijoje neprailgo, nes mokytojai dalyvavo ir aktyviose veiklose: grupelėse dėliojo eilutes repui, išbandė linksmus teatro žaidimus.
Norėdami sužinoti kolegų STEAM ugdymo patirtį, mokytojai rinkosi į sekciją „Nuo idėjos iki inovacijos“. Visus sudomino pranešimai apie tarptautinę GLOBE programą, kaip QR kodai gali paįvairinti gamtos mokslų pamoką, kaip sumaniai taikyti DI ugdymo procese. Pranešėjai pasidalijo mintimis apie bendradarbiavimą organizuojant STEAM dirbtuves. Sekcijos dalyviai dalyvavo ir pamokoje – mokėsi ant tekstilės „uždėti“ lapų pėdsakus.
Šiomis dienomis, kai įtraukusis ugdymas „ant bangos“, sekcijoje „Kiekvienas svarbus“ pranešėjai kalbėjo apie Aspergerio sindromą turinčių vaikų, kurie pasaulį mato, girdi ir jaučia skirtingai, ugdymo subtilybes, apie dabar lyg ir užmirštą didelį mokymosi potencialą (DMP) turinčių mokinių ugdymą, mokytojo ir specialiojo pedagogo bendradarbiavimo svarbą pamokoje, palankaus emocinio klimato būtinybę mokant lietuvių kalbos užsieniečius ir iš užsienio grįžusius mokinius. Pranešimuose akcentuota, kad reikia giliau pažinti vaiką, o ne jo sutrikimą, o STEAM ir robotikos užsiėmimai – tiltas į ypatingų vaikų pasaulį.
Ikimokyklinio ugdymo įstaigų mokytojai taip pat rinkosi į 4 sekcijas, kuriose buvo skaitomi pranešimai, vedamos aktyvios veiklos.
Sekcijose dalyviai iš 5 pasiūlytų mokytojų profesinio tobulėjimo prioritetų išrinko vieną, jų nuomone, patį svarbiausią ir aktualiausią. Vėliau moderatoriai pristatė savo grupių pasirinkimus ir išrinko vieną mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetą 2024-2027 m. –
Dalijimasis patirtimi – mokytojo meistriškumo raiškos požymis. Seniai pastebėta, kad keitimasis patirtimi – patikimas kelias į profesionalumą, o dalijimasis patirtimi brandina ir augina Mokytoją, todėl ir džiaugiamės, kad pasidalinta tuo, kas sukaupta, išbandyta, laiko patikrinta.
Panevėžio švietimo centro kolektyvas dėkoja visiems lektoriams už prasmingus pranešimus, aktyvias veiklas:
Vaidai Andrijauskaitei, Stasio Eidrigevičiaus menų centro „STASYS MUSEUM“ direktorei,
Panevėžio pradinės mokyklos direktorei Kristinai Žaltauskienei,
Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotojai ugdymui Ingai Kanišauskei,
Linai Zubkienei, Panevėžio lopšelio-darželio „Sigutė“ direktoriaus pavaduotojai ugdymui,
Editai Strolienei, Panevėžio švietimo centro karjeros specialistei,
Algiui Želviui, Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos mokytojui metodininkui, teatro mokytojui ekspertui, ir teatro studijos gimnazistams,
Vaidai Bakšienei, Panevėžio Beržų progimnazijos mokytojai metodininkei, ir repavusiems mokiniams,
Rasai Putauskienei, Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinės mokyklos mokytojai metodininkei,
Jovitai Barolienei, Panevėžio Rožyno progimnazijos mokytojai metodininkei,
Jūratei Jankevičienei, Panevėžio 5-osios gimnazijos mokytojai metodininkei,
Ramutei Matusevičiūtei, Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos mokytojai metodininkei, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, ir kūrybingiems mokiniams,
Ritai Stonienei, Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos mokytojai metodininkei,
Panevėžio švietimo centro padalinio Panevėžio regioninio STEAM atviros prieigos centro Robotikos ir IT laboratorijos vedėjai Simonai Stasiūnienei,
floristei Ritai Kielienei,
Ingai Čingienei, Panevėžio „Rožyno“ progimnazijos mokytojai ekspertei,
Vaidai Ūsienei, Panevėžio Beržų progimnazijos mokytojai ekspertei,
Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokytojai metodininkei Jurgitai Skrebienei, mokytojai Ligitai Urbonienei, vyr. mokytojai Gintarei Krikščiūnienei, mokytojoms metodininkėms Auksuolei Urbonienei, Linai Skyrienei,
Panevėžio „Minties“ inžinerijos gimnazijos direktoriaus pavaduotojai ugdymui, mokytojai metodininkei Jovitai Ivanauskienei,
Artūrui Mažeikai, Panevėžio „Šviesos“ ugdymo centro mokytojui, spec. pedagogui metodininkui,
Akvilijai Kiburienei, Panevėžio Kazimiero Paltaroko gimnazijos psichologei,
Rasai Kuprytei, Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos psichologei,
Daliai Vizbarienei, Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos mokytojai metodininkei, PRC „RoboLabas“ metodininkei,
Panevėžio Beržų progimnazijos vyr. spec. pedagogei Evelinai Geštautienei, spec. pedagogei Sandrai Janušauskienei, mokytojai Vaidai Baikauskytei,
Sigutei Motiejūnienei, Panevėžio Vytauto Žemkalnio gimnazijos mokytojai metodininkei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Gintarėlis“ logopedei Justei Mauraitei, meninio ugdymo mokytojai Kristinai Miliškevičienei,
Panevėžio lopšelio-darželio „Varpelis“ meninio ugdymo mokytojai Virginijai Bubinienei, IU mokytojai Karolinai Platušienei, IU mokytojai Mikaldei Valikonytei,
Panevėžio lopšelio-darželio „Riešutėlis“ IU mokytojai Kristinai Gustienei, PU mokytojai Janinai Keburienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Vyturėlis“ meninio ugdymo mokytojai Ingai Šautkulienei,
Panevėžio lopšelio-darželio „Kregždutė“ IU mokytojai Jūratei Poddubnienei, IU mokytojai Vaivai Šulcienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Žilvitis“ logopedėms Astai Koncienei, Ingai Komžienei, meninio ugdymo mokytojai Ritai Ridikienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Rugelis“ PU mokytojoms Irenai Bikulčienei, Jolantai Žigienei, meninio ugdymo mokytojoms Gitanai Dalmantaitei, Rimai Mureikienei, Rasai Railienei, mokytojo padėjėjai Nataljai Jakštienei, direktoriaus pavaduotoja ugdymui Gitanai Radavičienei,
Panevėžio Kastyčio Ramanausko lopšelio-darželio IU mokytojai Eglei Skruzdytei, IU / PU mokytojai Eglei Simonavičienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Jūratė“ spec. pedagogei Nijolei Chomentauskienei, IU mokytojai Zitai Vyšniauskienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Pasaka“ spec. pedagogei Dovilei Jutelienei, IU mokytojai ir spec. pedagogei Jurgitai Daraškevičienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Draugystė“ judesio korekcijos specialistei Lilijai Kryževičienei, IU mokytojai Aušrai Plikionienei,
Panevėžio regos centro „Linelis“ tiflopedagogei Audrai Petronaitytei, direktoriaus pavaduotojai ugdymui Samantai Pusvaškienei,
Panevėžio lopšelio-darželio „Sigutė“ IU mokytojai Monikai Vaičiulienei, IU mokytojai Daliai Žiukienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Papartis“ IU mokytojai Rasai Utkevičienei, IU mokytojai Tomai Kalvaitei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Vaikystė“ PU / IU mokytojoms Romai Padolskienei, Odetai Matulienei, psichologei Laurai Liepinei,
Panevėžio Kastyčio Ramanausko lopšelio-darželio kūno kultūros mokytojui Andriui Vaičiūnui, PU / IU mokytojai Eglei Simonavičienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Draugystė“ PU mokytojai Aušrai Eckstrand, direktoriaus pavaduotojai ugdymui Loretai Asačiovienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Draugystė“ IU mokytojai Vaidai Čemerienei, IU mokytojai Editai Brazauskienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Nykštukas“ IU / PU mokytojai Daivai Jasiūnienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Diemedis“ PU mokytojai Vilmai Dargelienei ir IU mokytojai Audronei Verikienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Puriena“ IU mokytojai Aušrai Mickevičienei, direktoriaus pavaduotojai ugdymui Brigitai Kačerauskienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Vaivorykštė“ direktoriaus pavaduotojai ugdymui Simai Miškinytei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Rūta“ IU mokytojai Elenai Mitkienei,
Panevėžio lopšelio-darželio ,,Žibutė“ PU mokytojai Ingai Abduvelevai, IU mokytojai Sandrai Belazaravičienei.
Sekcijų moderatoriams – už įžvalgas ir nuoširdžią nuotaiką grupėse:
Raimondui Dambrauskui, Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos direktoriui,
Ritai Miknevičienei, Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos mokytojai metodininkei,
Akvilijai Kiburienei, Panevėžio Kazimiero Paltaroko gimnazijos psichologei,
Jurgitai Skrebienei, Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos mokytoja metodininkei,
Eglei Mačinskienei, Panevėžio ikimokyklinių įstaigų direktorių pavaduotojų ugdymui metodinio būrelio pirmininkei,
Kristinai Miliškevičienei, ikimokyklinių įstaigų meninio ugdymo mokytojų metodinio būrelio pirmininkei,
Ingai Rusteikienei, Panevėžio lopšelio-darželio ,,Jūratė“ spec. pedagogei.
Panevėžio Juozo Miltinio gimnazijos administracijai ir mokytojams – už svetingumą, rūpestingumą, puikias sąlygas darbui. Už tikrą bendrystę!