Panevėžio mokytojai narpliojo nusikaltimo detales
Net 64 Panevėžio miesto gamtos ir tiksliųjų mokslų mokytojų gruodžio 17 d. susirinko į Vyturio progimnaziją pakviesti galimybės savo mokinių ugdymą praturtinti įtraukiomis STEAM veiklomis. Visos dienos seminaras, organizuotas Panevėžio švietimo cento ir VšĮ Gamtos mokslų ugdymo centro, įdarbino mokytojus aktyviomis tyrinėjimo ir kūrybinėmis veiklomis. Lektoriai dr. Paulius L. Tamošiūnas ir dr. Ramūnas Skaudžius, atskleisdami savo ilgametę patirtį integruoto gamtamokslinio švietimo srityje, seminaro dalyviams pristatė gamtamokslinio tyrimo praturtinimo kontekstu, integracija, problemos sprendimu bei ryšiu su bendruomene modelį. Juo siekiama padėti mokytojams organizuoti šiuolaikines, aktualių šiandienos iššūkių sprendimu pagristas veiklas ir ugdyti aktyvius, kuriančius visuomenės narius.
Lektoriai teorinį modelį pasistengė gausiai iliustruoti lengvai mokykloje pritaikomomis veiklomis. Mokytojai jų metu pavirto kriminalistais, tiriančiais tariamo nusikaltimo įkalčiais tapusias žiedadulkes, sekdami ropės vėsimą ir įsitraukusiai diskutuojant, kurį iš įtariamųjų klampina atliktų tyrimų rezultatai. Mokymų metu buvo praktiškai supažindinta ir su paprasto popierinio modelio panaudojimo gamtamokslinio tyrimo planavimo pagrindams išmokti. Be abejo, kaip ir kiekvieno renginio metu, galiausiai į rankas buvo paimti ir mobilieji telefonai – tik šįkart mokytojai juose atrado gausybę jutiklių, kuriais galima tirti aplinką, pavyzdžiui, kaip perstumdyti klasę, kad visi mokiniai sėdėtų geriausio apšvietimo sąlygomis.
Šia intensyvia mokymosi diena STEAM šurmulys Panevėžio miesto mokytojams nesibaigė, o tik pradėjo viso pusmečio mokymų ciklą, kurio metu bus išsamiau gilinamasi į dizaino mąstymu paremtas gamtamokslines veiklas, paprastų inžinerinių sprendimų ir modelių kūrimo metodu paremtas pamokas bei kitus įrankius, padėsiančius mokytojams paskatinti mokinius tapti savo aplinkoje pastebėtų iššūkių sprendėjais. Seminarų ciklą birželio mėnesio gale turėtų vainikuoti STEAM sprendimų mugė, pakviesianti miestiečius įsitikinti miesto mokinių kūrybiškumu.