Panevėžio STEAM centro Dirbtinio intelekto galimybių pritaikymo laboratorijos metodininkas Andrius Kuprys Panevėžio mokytojams vedė mokymus „Dirbtinis intelektas: kaip jį naudoti pamokose ir atpažinti namų darbuose“ apie visame pasaulyje išpopuliarėjusį naująjį DI robotą, kuris geba ruošti namų darbus, aprašyti projektines veiklas ir net kurti eilėraščius.
Gausiai susirinkusiems mokytojams STEAM centro metodininkas pristatė dirbtinio intelekto įrankius ir būdus, kaip naudotis virtualiais asistentais „ChatGPT“, „Hotpot“, Google „Bard“ ir kt. Mokytojai įsitikino, kad pokalbių robotas gali veikti kaip idėjų generatorius. Dar daugiau – virtualus pašnekovas per kelias sekundes kompiuterio ekrane gali sugeneruoti bet kokį tekstą ar paveikslėlį, net vaizdą, apibūdinti chemines reakcijas, geografijos, biologijos reiškinius ar istorinius įvykius.
Sistema, reaguodama į vartotojo užduotis, sukuria gana sklandų tekstinį turinį lietuvių ar bet kuria kita kalba, mat virtualūs asistentai, grįsti DI algoritmais, mokosi atlikti užduotį gausiai naudodami jau sukurtus žmogaus tekstus.
Nors užduotis robotas atlieka kone idealiai taisyklingai, tačiau kartais DI įrankiai sugeneruoja ir netikslių, netinkamų atsakymų. Mokymu metu ir buvo diskutuojama, kokie yra DI įrankių akivaizdūs trūkumai, kaip ir iš ko galima atpažinti roboto padarytas klaidas.