Projekto partnerių susitikimas Graikijoje: pristatyta sukurta STEM ekosistemos strategija ir penkios unikalios ugdymo programos

Panevėžio švietimo centro ir jo padalinių – Panevėžio regioninio STEAM atviros prieigos centro ir robotikos centro „Robolabas“ – komanda dalyvavo tarptautiniame projekto „Diversifying the STEM Ecosystem“ (Nr. 2024-1-LV01-KA220-SCH-000250755) partnerių susitikime, vykusiame Graikijoje.

Projekto tikslas – stiprinti mokyklų pajėgumus STEAM srityje, skatinti mokytojų profesinį tobulėjimą, įvairinti ir skaitmenizuoti mokymosi aplinką bei didinti paauglių, ypač merginų, susidomėjimą šiais mokslais.

Susitikimo Graikijoje metu buvo pristatyta sukurta STEM ekosistemos strategija ir penkios unikalios ugdymo programos, kurios šiais mokslo metais bus išbandomos partnerių mokyklose. Šias programas, skirtas 12–16 metų mokiniams, parengė Panevėžio regioninio STEAM atviros prieigos centro ir robotikos centro „Robolabas“ bei Latvijos žemės ūkio universiteto pedagogai, atsižvelgdami į skirtingų šalių švietimo poreikius bei naujausias mokymosi tendencijas.

Programos orientuotos į projektinį mokymąsi, praktinius eksperimentus, skaitmeninius įrankius ir aktyvius ugdymo metodus, siekiant padidinti mokinių motyvaciją domėtis technologijomis, programavimu, gamtos mokslais bei inžinerija.

Susitikimo metu taip pat pristatyta ir tarptautinė mišri tarpdisciplininė inžinerijos programa, kuri apjungs virtualų ir kontaktinį mokymąs. Ši programa suteiks galimybę mokiniams iš Lietuvos, Lenkijos, Suomijos, Graikijos ir Latvijos kartu dirbti prie bendrų projektų, dalyvauti dviejose mokinių mobilumo veiklose bei gilinti praktinius gebėjimus inžinerinius srityje.

Projekto partneriai susitikimo metu aptarė pasiektus rezultatus, tolimesnius žingsnius bei programų pilotavimo eigą. Taip pat buvo dalijamasi patirtimi, diskutuota apie mokinių įtrauktį, programų kokybės vertinimo kriterijus bei merginų dalyvavimo skatinimą STEAM veiklose.

Vizito metu dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Graikijos švietimo įstaigomis, jose taikomais inovatyviais mokymo metodais ir edukacinėmis praktikomis.

Šis susitikimas – dar vienas svarbus žingsnis įgyvendinant projekto tikslus. Jo metu priimti sprendimai ir parengtos metodikos padės partneriams sukurti inovatyvią, įtraukią ir motyvuojančią STEAM ugdymo ekosistemą, kuri skatins jaunąją kartą rinktis karjeros kelią technologijų ir inžinerijos srityse.

Projektas finansuojamas iš Europos Sąjungos lėšų.