Gegužės 19–26 dienomis Panevėžio miesto savivaldybės švietimo skyriaus specialistai, Panevėžio mokyklų vadovai ir mokytojai stažavosi Japonijoje, šalyje, garsėjančioje viena pažangiausių ir labiausiai į mokinio poreikius orientuotų švietimo sistemų pasaulyje.
Stažuotės dalyviai turėjo unikalią galimybę iš arčiau susipažinti su šios šalies ugdymo praktikomis bei mokymosi kultūra, kurioje glaudžiai susipina tradicijos, technologijos ir bendruomeniškumas. Vizitai į įvairias švietimo įstaigas ne tik suteikė vertingų įžvalgų, bet ir nustebino unikalia mokymosi strategija.
Pirmiausia buvo aplankyta „Hanedos“ vidurinė mokykla Tokijuje. Mokykloje stažuotės dalyviai stebėjo, kaip taikomi šiuolaikiniai ugdymo metodai, apimantys STEAM dalykų integraciją. Ši mokymosi įstaiga skiria didelį dėmesį kiekvieno mokinio individualiems poreikiams, įskaitant mokinius su specialiaisiais ugdymo poreikiais.
Ne mažiau įsimintinas buvo vizitas į „Isobe“ pradinę mokyklą Toyohashi mieste. Ugdymo įstaigoje iš arti buvo galima pamatyti, kaip įgyvendinama bendruomeniškumo filosofija „Visomis jėgomis!“, skatinanti moksleivių savarankiškumą, atsakomybę ir įsitraukimą į mokyklos gyvenimą. Stebino tai, kad vaikai patys rūpinasi klasių ir bendrųjų erdvių tvarka, taip ugdydamiesi pagarbą ne tik aplinkai, bet ir vieni kitiems.
Toyohashi miesto švietimo tarybos atstovai pristatė Japonijos švietimo sistemos struktūrą ir akcentavo ilgalaikės partnerystės su Lietuvos mokyklomis reikšmę. Susitikimo metu buvo aptarti tolesni bendradarbiavimo planai, kurių tikslas – mainų ir profesinės partnerystės plėtra tarp abiejų šalių švietimo bendruomenių.
Stažuotės dalyviai taip pat lankėsi Tarptautiniame krikščioniškajame universitete Tokijuje, susitiko su dr. Audriumi Sabūnu – lietuvių mokslininku, dirbančiu Japonijoje. Diskusijos metu buvo aptartos Japonijos aukštojo mokslo aktualijos ir tarpkultūrinio bendradarbiavimo galimybės. Universitetas išsiskiria novatoriška laisvųjų menų programa bei dvikalbio ugdymo modeliu, padedančiu studentams įgyti platų tarptautinį požiūrį.
Kultūrinė patirtis taip pat buvo svarbi šios kelionės dalis. Lankytasi „Mori Art“ meno muziejuje, susipažinta su šiuolaikinio Japonijos meno perspektyvomis. Skaitmeninio meno muziejuje „teamLab Borderless“ patirta, kaip technologijos susilieja su menu, suteikdamos galimybę lankytojams išgyventi įtraukiančią ir jausmingą patirtį.
Kelionę vainikavo susitikimas su Lietuvos ambasadoriumi Japonijoje dr. Aurelijumi Zyku. Jo įžvalgos apie dvišalį švietimo bendradarbiavimą, kultūrinius projektus ir bendrystės svarbą tapo prasmingu akcentu visos programos kontekste.
„Ši stažuotė leido iš arti pažinti pažangią Japonijos švietimo sistemą ir pamatyti, kaip yra puoselėjama pagarba, atsakomybė bei bendruomeniškumas kasdieniniame mokyklos gyvenime. Tokios patirtys ne tik įkvepia, bet ir skatina permąstyti mūsų pačių ugdymo praktikas“, – dalijosi įspūdžiais Asta Malčiauskienė.
Ši stažuotė tapo ne tik profesiniu įkvėpimu, bet ir vertingu tiltu tarp dviejų kultūrų – Lietuvos ir Japonijos. Dalyviai parsivežė ne tik naujų idėjų, bet ir dar gilesnį supratimą apie ugdymo procesą, paremtą pagarba, atsakomybe ir nuolatiniu tobulėjimu.