Šių metų pavasarį Vilniaus Gedimino technikos universitete įvyko jau 8-asis nuotolinės ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ sezono finalinis renginys, subūręs 7–12 klasių mokinius iš visos Lietuvos. Renginys pasižymėjo ne tik dalyvių gausa, bet ir išskirtiniais projektiniais darbais – pradedant išmaniosiomis neregio lazdelėmis ir baigiant konstruojamais baldais iš antrinių žaliavų.
Šios nuotolinės ugdymo programos pagrindinis tikslas – skatinti mokinius atlikti praktinius, su realiomis gyvenimo problemomis susijusius projektinius ar brandos darbus inžinerijos ir kitose STEAM srityse. Ši iniciatyva atsirado atliepiant nuolat kintančios aplinkos poreikius ir skatina mokinius aktyviai prisidėti prie tvarių technologinių sprendimų kūrimo. Nuo 2017 metų veikianti programa padeda jaunimui pasiruošti ateities profesijoms, ugdyti atsakingą požiūrį į aplinką ir tapti inovacijų kūrėjais.
Šiais metais dalyviai galėjo rinktis projektus net iš 21 temos ar srities. Temos buvo orientuotos į aktualiausias šiandienos problemas ir poreikius. Jaunieji kūrėjai ieškojo tvarių, kasdienį gyvenimą palengvinančių ir iššūkius įveikti padedančių sprendimų, tyrė aplinkos taršą ir triukšmą, konstravo išradimus, prietaisus bei praktiškas funkcijas atliekančias interjero detales. Iš viso buvo pristatyti net 205 projektai, kiekvienas jų – savitas ir unikalus.
Džiaugiamės galėdami pranešti, jog kategorijoje „Statyba – praktiškai“ pirmąją vietą laimėjo Panevėžio regioninio STEAM atviros prieigos centro komanda su projektu „Mažiau asfalto, daugiau žalumos“. Jaunųjų kūrėjų – Emmos Palaitytės, Dominyko Brilvico, Aisčio Stasiūno, Giedriaus Balio ir Emos Lazauskaitės – darbas išsiskyrė aplinkosauginiu sąmoningumu ir kūrybišku požiūriu į urbanistinę aplinką. Komandai vadovavo mokytoja Simona Stasiūnienė, kuri taip pat buvo įvertinta kaip viena iš labiausiai nusipelniusių šio sezono mokytojų dirbtinio intelekto srityje.
„Šiuolaikinio automobilio“ kategorijoje 1-ąją vietą užėmė Ignas Cimnolonskas – PRC „RoboLabas“ jaunasis kūrėjas, pristatęs savarankiškai 3D modeliavimo programa sumaketuotą autonominį „Folkrace“ automobilį. Į šį kūrinį Ignas įdėjo daug laiko, pastangų ir kantrybės – konstravo, strategavo, spausdino važiuoklės dalis, integravo elektroniką ir jutiklius, leidžiančius transporto priemonei judėti be žmogaus įsikišimo. Jo darbas buvo pastebėtas ir verslo atstovų iš „Scania Lietuva“ įmonės, kurie įsteigė specialų prizą.
Tuo tarpu jau trečius metus konkurse dalyvaujanti ir du kartus prizines vietas laimėjusi PRC „RoboLabas“ merginų komanda – Kamėja Lazauskaitė, Ugnė Šredersaitė, Ugnė Eidikonytė, Goda Valiulytė – šiemet pristatė inovatyvius, individualizuotus telefono dėklus, kuriuos sumaketavo 3D modeliavimo programa ir spausdino specialia „TPU“ lankstumo suteikiančia medžiaga 3D spausdintuvu. Šis projektas ne tik atskleidė puikų technologinių žinių pritaikymą, bet ir parodė, kaip funkcionalumas gali derėti su kūrybišku dizainu.
Finalo metu netrūko įkvepiančių pristatymų, gyvų diskusijų su ekspertais ir jaudinančių sėkmės akimirkų. Dalyvių išradingumas, gebėjimas spręsti aktualias problemas ir išskirtiniai talentai įrodė, kad Lietuvos mokiniai yra pasirengę kurti naujoves ir daryti reikšmingą poveikį visuomenei.
Nuoširdžiai dėkojame visiems dalyviams, jų mokytojams, mokyklų bendruomenėms bei renginio organizatoriams – VILNIUS TECH komandai. Taip pat reiškiame padėką renginio partneriams, kurie prisidėjo prie šios iniciatyvos sėkmės ir skatino jaunuosius kūrėjus siekti aukščiausių rezultatų.