IŠŠŪKIAIS GRĮSTO MOKYMOSI METU KTU PTVF STUDENTAI PARENGĖ NEMOKAMUS ANGLŲ KALBOS KURSUS SENJORAMS

Kartų atskirties dėl atstumo ir kalbos barjero problema nėra nauja – išvykus gyventi į užsienį, šeimos dažnai susilaukia vaikų kitoje šalyje, o dėl to labiausiai dėl to kenčia senjorai. Siekiant senjorams padėti bendrauti su anūkais, KTU Panevėžio technologijų ir verslo fakulteto (PTVF) studentai parengė nemokamus nuotolinius pusės metų anglų kalbos mokymus.

Nustatyta, kad daugiau nei milijardas žmonių vartoja anglų kalbą kasdieniniame gyvenime. Vis dėlto Lietuvoje 80 proc. gyventojų kalbančių šia kalba yra jaunimas.

Studentai senjorams pasiūlys šešis mėnesius tobulinti savo anglų kalbos gebėjimus interaktyvioje ir šiuolaikiškoje mokymo platformoje, kur kiekvieną mėnesį bus pateikiamos naujos užduotys.

Kursus parengusi Kauno technologijos universiteto (KTU) PTVF vadybos marketingo valdymo magistrantų komanda sako, kad idėja kilo iššūkiais grįsto mokymosi metu gavus projektinę užduotį pasirinkti aktualią problemą ir pasiūlyti jos sprendimo būdą.

Tokia užduotis buvo iššūkis visai komandai. Po ilgų diskusijų buvo išgryninta problema – senelių ir anūkų fizinė atskirtis ir kalbos barjeras, išvykus vaikams gyventi į užsienį ir susilaukus ten savo vaikų.

„Esu pametusi galvą dėl technologijų ir mokymo, todėl išgirdus studenčių pamąstymus apie kalbos barjerą ir atskirtį labai apsidžiaugiau. Labai didžiuojuosi visomis grupės studentėmis, nes jos pasitikėjo ir labai daug dirbo visiškai naujoje joms srityje. Atsirado ir rėmėjų. Vieni dirbo įkvėpti idėjos, kitiems buvo pasiūlyta pasidalinti žiniomis ir tai jiems buvo gera praktika. Taip mokytojai išmoko kurti interaktyvias užduotis“, – pasakoja komandos lyderė, KTU PTVF studentė Jurgita Bertulienė.

Iššūkiais grįsto mokymosi rezultatas – pagalba senjorams

Didelę įtaka turėjo susiklosčiusi situacija, COVID-19 pandemija, ribojamai, karantinas, kurio metu negalimi susibūrimai.

„Labai norėjome, kad projektas būtu įgyvendintas realiai, tada išsiaiškinome, kad yra problema vyresnio amžiaus žmonėms bendrauti su anūkais ir artimaisiais, kurie gyvena užsienyje. Taip gimė projektas „IšmOK“. Mintis buvo, bet patirties diegiant nuotolinius anglų kalbos kursus turėjo tik viena komandos narė – Jurgita. Proceso pradžioje peržiūrėjome esamas anglų kalbos nuotolinio mokymosi platformas, apgalvojome, kam galėtume šiuos mokymus pasiūlyti, sukūrėme skelbimą“, – sako komandos narė Lina Meškauskienė.

Iššūkiais grįstas mokymasis padeda spręsti realaus pasaulio iššūkius bei skatina studentų ir įvairių suinteresuotų šalių: mokslininkų, verslo įmonių, viešųjų ir nevyriausybinių organizacijų bendradarbiavimą.

„Grupės komanda teikė įvairias idėjas, iš kurių vieningai išgryninome vieną, sukurti anglų kalbos kursų platformą vyresnio amžiaus žmonėms. Sprendimą lėmė kiekvienos siūlomi variantai ir gyvenimiškos patirtys, būtent kokiam rinkos segmentui teiksime šiuos anglų kalbos kursus. Tikslas buvo parengti projekto ataskaitą ir įgyvendinti šį projektą“, – papildo KTU studentė Džinara Meištaitė.

Studentų sukurtas produktas – gyvenimo kokybės gerinimui

Pasak komandos narės Deimantės Gapšienės, teoriją ir namie paskaityti galima, o kažką sukurti – ne kiekvieną dieną pasitaikanti galimybė.

„Todėl visi grupės nariai vieningai linktelėjome ir ėjome bendro tikslo link, norėjome ir tikėjome, kad karantino metu darome tai, ko reikia, tai kas reikalinga vyresnio amžiaus grupei. Sunkiausia buvo rasti rėmėjų, ne vienas yra atsisakęs, bet nepasidavėme ir turime rezultatą“, – pasakoja viena iš komandos narių.

KTU PTVF dekanė Daiva Žostautienė teigia, kad toks projektas reikalauja daug pastangų ir laiko, todėl nepakanka vien dėstytojo vedamų užsiėmimų – reikia daug savarankiško mokymosi ir sprendimų ieškojimo.

„Mane kaip dėstytoją labai džiugina komandinio darbo rezultatas. Norisi tikėti, kad studentai suprato tokio darbo bei įdėtų pastangų vertę, todėl patys gali didžiuotis rezultatu, kad iššūkiais grįsto mokymosi didaktika pasiteisino, ir kad rezultatas yra daug daugiau nei gautas pažymys. Tai realus studentų sukurtas produktas, orientuotas į gyvenimo kokybės gerinimą“, – teigia D. Žostautienė.

Pradėjus projekto marketingo strategijos kūrimą bei remiantis dėstytojos paskaitų medžiaga ir diskusijomis, konsultuojantis su specialistais, prie projekto savanoriškais pagrindais prisijungė keletas partnerių.

„Aš nuoširdžiai didžiuojuosi savo studentais ir jų motyvacija siekti tikslo ir tikiu, kad gautos žinios ir gebėjimai bus jiems naudingi įgyvendinant dar daug projektų ir sprendžiant iššūkius“, – sako D. Žostautienė.

Senjorai gali jungtis prie pamokų adresu: www.magistra.lt/ismok. Visi norintys prisidėti prie projekto įgyvendinimo: ismok@magistra.lt.

Prekinio ženklo kūrime dalyvavo „Broom“ dizaineris (www.broom.lt). Mokymo platformą konfigūravo Web Ritual programuotojas (www.webritual.eu). Pamokas padėjo ruošti Lietuvos anglų kalbos mokytojų asociacijos andragogai.

Mokymo platformai laikinus namus savo serveryje suteikė Virtuali anglų kalbos mokykla (www.magistra.lt), kuri buvo pradėta prieš dešimtmetį kito KTU magistrinio darbo pagrindu (Integruota daugialypė informacinė terpė kalbos mokymosi priemonėms kurti ir palaikyti).

„Išmok“ projektinė grupė: Jurgita Bertulienė, Lina Meškauskienė, Gintarė Letkauskė, Džinara Meištaitė, Justina Frankaitė, Deimantė Gapšienė.