2022 m. liepos 4-7 dienomis visi projekto „Cultural heritage- inspired lifelong learning“ partneriai susitikome Andalūzijos širdyje- Rincon de la Victoria miestelyje. 4 dienos, užpildytos ne tik kūrybiniu komandų darbu, bet ir susitikimais su Malagos regiono tradicinių amatų amatininkais, diskusijomis ir edukacija vietos bendruomenėse. Praktiškai išbandėme veiklas, kurias ketiname įtraukti į projekto programas, skirtas suaugusiųjų besimokančiųjų bei jų švietėjų bendrųjų įgūdžių stiprinimui bei įtraukčiai į mokymosi visą gyvenimą programą didinti.
Kūrybinių dirbtuvių šeimininkai- nevyriausybinė organizacija Asociación Juvenil Almenaras jungia keletą kaimiškųjų bendruomenių ir yra įsitraukusi į jų visuomeninį-kultūrinį gyvenimą, turi stiprias sąsajas su vietos savivaldos institucijomis, verslo, nevyriausybinėmis, visuomeninėmis organizacijomis.
Aitor ir Monika puikiai pristatė Malagos regiono apylinkių gyvenimą. La Cala del Moral , Macharaviaya, Benagalbón, Verdiale bendruomenės- kaimiškosios, pagrindinė gyventojų veikla susijusi su alyvuogių auginimu ir perdirbimu. Taip pat sparčiai vystosi gana unikali verslo sritis- veislinių žirgų veisimas ir auginimas. Apylinkės garsėja savo spalvingąja keramika- šimtmečių tradicijas išsaugojusiu amatu. Kartu su Belagalbon moterų asociacijos narėmis dalyvavome garsios tradicinės keramikos meistrės vadovaujamose dirbtuvėse. Teko dalyvauti Axarquia bendruomenės šventėje, mokytis jų tradicinių liaudies šokių, žaidimų, net su lietuviškomis kanklėmis bandyti pritarti verdiales muzikos grupei. Tik jų temperamentą mums atlaikyti sunkoka…
Buvome nustebinti, kad kiekvienas miestelis turi šimtmečius menančias koridos arenas. Uždraudus koridą, šios arenos atgijo kitam gyvenimui- dabar jas kūrybiškai išnaudojamos bendruomenių reikmėms, įvairiems meno festivaliams, mugėms.
Projekto koordinatorių- asociacijos “Aukštaičių kultūros draugija” sielos- Linos, Gvido, Teklės- vadovaujami koridos arenose išbandėme lietuviškos sutartinės skambesį, žavėjomės aistringuoju flamenco. Pynėme, rišome lietuviškas juostas, šiaudinius sodus. Per kelias dienas išbandėme daugybę tradicinių amatų, kuriuos vėliau įtraukėme į mokymų programą.
Visi susitikimai, bendros veiklos, diskusijos padėjo susidaryti kur kas aiškesnį vaizdą apie vietos bendruomenių mokymosi poreikius, tikslines grupes, aktualiausias sritis, mokymų organizavimo specifiką (sezoną, mokymų vykdymo būdą, trukmę irk t.)
Vadovaujami Panevėžio švietimo centro komandos bei Alberto iš Espacio Técnico de Innovacion Y Formacion (Barcelona) praktikoje patikrinome veiksmingo komunikavimo, konfliktų valdymo, komandinio darbo, skaitmeninių priemonių kūrybiško naudojimo, išmanaus keliautojo ir kitus modulius, skirtus asmens bendrųjų įgūdžių stiprinimui.
Pasiekti planuoti kūrybinių dirbtuvių rezultatai, susitarta dėl programų turinio, sustiprėję ryšiai bei supratimas, kūrybinis bendradarbiavimas su partneriais.
Ir liepos 6-ąją iškilmingai sugiedotas Lietuvos himnas pačioje Andalūzijos širdyje…