ANTROJO PANEVĖŽIO REGIONINIO STEAM ATVIROS PRIEIGOS CENTRO GIMTADIENIO PROGA – DŽIUGI ŽINIA

Panevėžio regioninis STEAM atviros prieigos centras antrąjį įstaigos gimtadienį sutiko itin džiugiai – atskriejo žinia, kad centro Jaunųjų STEAM‘erių klubą lankanti mokinių komanda, kuri 2023 m. nuo spalio pradžios iki lapkričio pabaigos dalyvavo Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos LINPRA organizuotame konkurse „3D spausdinimo iššūkis“, tapo kategorijos „Geriausia mokymosi kelionė, suteikiant antrą gyvenimą daiktui“ nugalėtoja.

Dalyvauti LINPRA iššūkyje-konkurse nusprendė keturi būrelį lankantys ir du prieš metus  STEAM‘erių klubą lankę 3–5 klasių mokiniai – Adelė, Elija, Barbora, Emma, Eglė ir Majus.  Komandos vadovė ir būrelio mokytoja Simona Stasiūnienė, Panevėžio STEAM centre dirbanti dar ir Dirbtinio intelekto galimybių pritaikymo, Robotikos ir IT laboratorijų laborante.

„Užsiregistravę į konkursą, vaikai iškart kibo į darbus. Kartu su kitų būrelių mokiniais komanda rinko įvairius STEAM centro veikloms jau nebetinkančius daiktus ir svarstė, kaip būtų galima juos prikelti antram gyvenimui. Vaikams daug idėjų kilo apie sunaudoto 3D plastiko ričių panaudojimą, tačiau komanda, ilgai svarsčiusi, sutarė gaminti tvarias Kalėdų eglutes“, – pasakoja būrelio vadovė Simona Stasiūnienė.

Sidabro spalvos purškiamais dažais nudažytos skirtingų dydžių plastiko ritės tapo eglučių lajomis, kamienų dalis ir viršūnes vaikai projektavo kompiuterine „Tinkercad“ programa ir atspausdino 3D spausdintuvu. Eglutes papuošė integruotų STEAM užsiėmimų apie kristalizaciją metu sukurtais vaikų darbais – sodriai mėlynos spalvos žaisliukais-kristalais, išgautais iš vario sulfato neorganinės druskos, ir snaigėmis, kurias atspausdino iš plastiko 3D spausdintuvu. Tvarias kalėdines eglutes vaikai dar padabino LED juostelėmis, kurias programavo mikrovaldikliu „Micro:bit“.

„Tokį iššūkį įveikti mokiniams yra labai naudinga. STEAM ugdymas jungia gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos dalykus, taigi mokiniai mokosi iššūkius spręsti pasitelkiant dalykų žinias, gilina komandinio darbo įgūdžius. Tokios veiklos ne tik įdomios, skatina kūrybiškumą, analitinį mąstymą, ugdo bendradarbiavimo įgūdžius ir praturtina komandos laisvalaikį, bet ir padeda mokiniams plėtoti technologinius įgūdžius, kurie gali būti naudingi ateityje. Visa tai reikšminga rengiant ateities inovatorius“, – pasakoja Panevėžio švietimo centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Vaida Repovienė, atsakinga už padalinių veiklą.

„Jaunųjų STEAM‘erių klubas – tai Panevėžio STEAM centre antrus metus veikianti neformaliojo ugdymo programa, skirta 3–4 kl. mokiniams. STEAM‘eriukai mokosi projektuoti 3D objektus, turi prieigą prie 3D spausdintuvo, todėl gali peržengti teorijos ribas ir savo idėjas paversti realiais objektais, išspręsti realias inžinerines problemas“, – sako Panevėžio regioninio STEAM centro metodinio darbo vadovė Klaudija Pelanytė.

Panevėžio STEAM centro erdves puošia ir daugiau netradicinių eglučių: LED eglutė, kuri sulituota iš elektronikos detalių, ir daugkartinės, iš medžio lentelių pagamintos Kalėdų eglutės, vaikų padabintos neįprastais žaisliukais, pagamintais iš elektronikos atliekų ir senų kompiuterio dalių.

Filmukas su nuotaikinga istorija, kaip vaikams sekėsi kūrybos procesas, https://youtu.be/IE31L60yX2o?feature=shared.